LGBT Wiki
Advertisement

Demigirl - (znana również jako Demiwoman, Demifemale, Demigal lub Demidudette) to niebinarna płeć, w której osoba jest częściowo, ale nie w pełni, dziewczyną lub kobietą. Mogą, ale nie muszą, identyfikować się jako inna płeć, oprócz tego, że są częściowo dziewczynami. Drugą częścią płci może być dowolna płeć lub kombinacja płci, w tym brak płci. Demigirl może być również używana przez osoby AFAB, które nie odczuwają żadnego związku z kobietami lub kobiecością, ale zwykle nie doświadczają wystarczająco znaczącej dysocjacji, aby wywołać prawdziwy fizyczny dyskomfort lub dysforię, lub przez osoby transkobiece, które odczuwają jedynie niejasne skojarzenia z kobiecością. Męski odpowiednik demigirl to demiboy, niebinarny odpowiednik to deminonbinary, a neutralny to demineutrois.

Historia

W dniu 12 sierpnia 2010 r. Użytkownik Bad Patient z AVEN napisał post: „… Powiedziałem sobie, że każde słowo może się do mnie odnosić, jeśli tylko postawię przed nim„ pół- ”. I wtedy zdałem sobie sprawę, że może to rzeczywiście pomóc mi znaleźć słowo na określenie mojej tożsamości płciowej. Od jakiegoś czasu czułem, że mogę mieć w sobie zbyt wiele męskiego pierwiastka, by nazywać siebie agendą i dobrze się z tym czuć - więc może dobrym pomysłem byłoby nazywanie siebie półwyróżniaczem. Demidude. Demibloke… " Był to prawdopodobnie pierwszy odnotowany przypadek, w którym ktoś użył demi do opisania swojej płci. Chociaż zły pacjent mówi dalej, że nie jest to całkowicie poważne. W grudniu tego roku inny użytkownik tego forum, szukając więcej informacji, napisał, że jedyne miejsce, w którym mogli znaleźć opis terminu "półbogini", znajdowało się na yada wiki. W odpowiedzi inny użytkownik twierdził, że termin został tam ukuty, ale nie można znaleźć dokładnych dat, a definicja różni się nieco od najczęściej używanej obecnie definicji. Podana definicja brzmi: „... albo ktoś AFAB, który czuje najmniejszy związek z kobiecością, albo niebinarna osoba AMAB, która jest transkobieca i czuje niejasne skojarzenia z kobiecością”. „Demigirl” i „demiguy” zostały dodane do głównej listy definicji płci AVEN 12 grudnia 2010 r. Do 14 października 2011 r. „demigirl” i „demiguy” zostały dodane do strony Genderqueer Identities & Terminology na popularnym blogu Genderqueerid. Właścicielka bloga, Marilyn Roxie, zebrała dane do ankiety przeprowadzonej wśród osób genderqueer w tym roku (15 września - 15 października) i dodała jako opcje demiboy i demigirl. Dziewięć osób wybrało „demiboy”, a siedem osób wybrało „demigirl”. Doprowadziło to do wzrostu świadomości tych tożsamości i na początku 2014 r. Przedrostek demi był powszechnie znany w odniesieniu do płci. W nieznanym momencie między październikiem 2011 a 2014 r. Powszechna definicja półbogini zmieniła się z poprzednio podanej na „kogoś, kto jest częściowo kobietą”.

Flaga

Flaga demigirl została stworzona przez użytkownika Tumblr Transrants 4 lipca 2015 roku lub wcześniej. Nie ma potwierdzonych znaczeń kolorów, ale powszechnie przyjmuje się, że szarości reprezentują częściowe połączenie, a szare obszary, różowy reprezentuje kobiecość lub kobiecość, a biel reprezentuje tożsamość agendową lub niebinarną. Symbol półbogini został zaprojektowany przez grupę niebinarnych Brazylijczyków 2 października 2014 roku. Jest to symbol żeński / Wenus z usuniętą połową rozciągającego się krzyża.

Advertisement